Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Trojdílná fotografie z hlediska technických předpisů a výtvarné pojetí portrétní fotografie
Polanecký, Jiří ; Sýkora, Ondřej (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
NÁZEV: Trojdílná fotografie z hlediska technických předpisů a výtvarné pojetí portrétní fotografie. AUTOR: Jiří Polanecký KATEDRA (ÚSTAV) Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Ondřej Sýkora ABSTRAKT: Záměrem této bakalářské práce je představit jak portrétní fotografii pomáhající při identifikaci osob u Policie České republiky, tak i představit fotografický portrét jako plnohodnotné umělecké dílo. V dnešní době je portrétní fotografování vnímáno společností nejen jako módní umělecká záležitost, ale i jako možnost k uchovávání rodinných vzpomínek. Dobrý fotograf by přitom neměl mít jen estetické cítění, měl by být i trpělivý, precizní a měl by být i odborně vzdělán v oblasti zhotovování portrétní fotografie. Tato musí být vyhotovena za přísně stanovených podmínek. Část práce je věnována rozsáhlé problematice vzniku i historii portrétní fotografie a jejímu využití jednak jako uměleckého díla, tak i problematice, kdy se z umělecké portrétní fotografie stává fotografie dokumentární a jejímu dalšímu využití ve společnosti. Další část práce je věnována problematice zhotovení trojdílné fotografie a využití trojdílné fotografie při identifikaci osob. Závěrečná část práce je zaměřena na vypovídající hodnotu portrétní fotografie a na to, jak portrétní fotografie působí na diváka a jak...
Large Format Photography in the Digital Era
Yang, Tian ; LEDVINA, Josef (vedoucí práce) ; JANOŠČÍK, Václav (oponent)
Large format photography refers to the photographic practice that utilizes a large light sensitive surface to capture photographs. As of 2018, large format photography is still a subset of analog photography. The digital revolution brings us into the digital era. Manufacturers and businesses in the photography industry is forced to adapt the transition from analog to digital in order to survive and succeed in the new market. Meanwhile, photography theorists find themselves facing a new set of issues because the photographs have become immediate and immaterial. While camera manufacturers have in effect accelerated the analog-to-digital transition with their proactive business strategies and relentless marketing campaigns, higher education has become the last bastion for the analog where large format camera classes teach students the tradition of photography and how to see the world contemplatively.
Trojdílná fotografie z hlediska technických předpisů a výtvarné pojetí portrétní fotografie
Polanecký, Jiří ; Sýkora, Ondřej (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
NÁZEV: Trojdílná fotografie z hlediska technických předpisů a výtvarné pojetí portrétní fotografie. AUTOR: Jiří Polanecký KATEDRA (ÚSTAV) Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Ondřej Sýkora ABSTRAKT: Záměrem této bakalářské práce je představit jak portrétní fotografii pomáhající při identifikaci osob u Policie České republiky, tak i představit fotografický portrét jako plnohodnotné umělecké dílo. V dnešní době je portrétní fotografování vnímáno společností nejen jako módní umělecká záležitost, ale i jako možnost k uchovávání rodinných vzpomínek. Dobrý fotograf by přitom neměl mít jen estetické cítění, měl by být i trpělivý, precizní a měl by být i odborně vzdělán v oblasti zhotovování portrétní fotografie. Tato musí být vyhotovena za přísně stanovených podmínek. Část práce je věnována rozsáhlé problematice vzniku i historii portrétní fotografie a jejímu využití jednak jako uměleckého díla, tak i problematice, kdy se z umělecké portrétní fotografie stává fotografie dokumentární a jejímu dalšímu využití ve společnosti. Další část práce je věnována problematice zhotovení trojdílné fotografie a využití trojdílné fotografie při identifikaci osob. Závěrečná část práce je zaměřena na vypovídající hodnotu portrétní fotografie a na to, jak portrétní fotografie působí na diváka a jak...
Bob Krčil
Douša, Jan ; MOUCHA, Josef (vedoucí práce) ; Buddeus, Hana (oponent)
Život a dílo Boba Krčila byly dosud známy prostřednictvím fragmentů a nepodložených legend. Cílem této esejisticky pojednané práce je přiblížit hlubší motivy jeho osobního směřování, fotografické tvorby a činnosti pro českou exilovou komunitu. V Krčilově případě je tvorba s pohnutým životním osudem neoddělitelně propojena. Vzniku této biografické práce předcházelo dohledání a propojení Krčilovy roztříštěné pozůstalosti, zpracování jeho korespondence i spisů a pořízení rozhovorů s lidmi, kteří ho osobně znali. Účelem práce je propojením těchto materiálů poskytnout co možná nejzasvěcenější vhled do života této zásadní postavy české exilové kultury a proniknout tak skrze mlhu neinformovanosti, která osobnost Boba Krčila doposud zahalovala.
Chaos
Vogelová, Tereza ; Fajnor, Richard (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Existující svět se čím dál víc rozrušuje a rozpadá. K tomu, aby se mohl znovuzrodit a obnovit se je zapotřebí jiný druh myšlení. Myšlení, které je třeba otevřít tak, aby mohlo přistihnout samo sebe a pochopit to, co se děje ve většině systémů, kde věci pracují samy o sobě bez dalších viditelných zásahů. První chaos je název intermediální instalace složené ze souboru 90ti černobílých fotografií (digitálních i analogových), které vznikly v letech 2008 - 2012. Všechny fotografie utvářejí jednotné ucelené dílo - sochu. Taktéž mohou svojí formou evokovat "zastavený film" s nelineárním cyklickým příběhem. Jednotlivé snímky fungují i samostatně nezávisle na ostatních fotografiích a vytvářejí tak svůj vlastní svět.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.